Kdo je kriv za nesrečo?

Voznik, kdo pa drug. Že kot otrok me je zanimalo, kaj za vraga se skriva za vtičnico. In marsikdaj sem jih pošteno dobil po prstih – od elektrike. Na srečo hujših posledic ni bilo. Ampak v primeru najhujšega, bi naj po merilih zadnjih dveh tragičnih nesreč bil kriv direktor Elesa ali pa morda celo kdo izmed Ministrstva za okolje in prostor. To, da sem sam “tišal” prste v vtičnico, pa tako ali tako ni pomembno. Prosim vas lepo! Kam smo prišli, da krivdo vedno valimo na drugega.

Bil sem presenečen, ko sem poslušal komentarje in debate na temo – kdo je kriv za nedeljsko tragiko v Cirkovcih. Iskali so vse mogoče in na koncu je bil grešni kozel direktor Javne agencije za železniški promet Rajko Satler. To, da je voznik bil tisti, ki je zapeljal na progo, očitno tu nima pomena. Polno je bilo debate o nepreglednosti?! Na posnetkih je bilo jasno vidno, da daleč na okoli ni bilo nikakršne ovire. Če druga ne, pred sabo ni imel ovire in mislim, da je vsak poslušal predavanje o tem, kako se pred prečkanjem proge vedno prepričamo ali prehod prost. Če bi bil voznik zbran med vožnjo, sem prepričan, da do tega ne bi prišlo. Zanimivo je tudi to, da so v večini primerov žrtve domačini, ki cesto poznajo. Torej kakršne koli označbe ne bi bistveno pripomogle k temu. Sploh pa, ali je tehniki za zaupat? Če si slep in ne vidiš pred sabo tirnic, potem pa res ne vem kaj za vraga počneš na cesti.

Prav čudi me, da še nihče ni prišel na plan z idejo o postavitvi zapornic na cestna križišča. Kako to, da je tam dovolj le znak, ki nakazuje prečkanje ali v nekaterih primerih semafor. In sem prepričan, da bi vsak zbran voznik opazil, četudi ne bi bilo z ničemer označeno, da je pred njim križišče. Dejstvo je, da smo vsi krvavi pod kožo, vozimo kot kure, nezbrani, s telefonom v roki, iskanjem “čika” in verjetno še kaj. In potem za napake obsojamo druge.

Podobna situacija se je ponovila teden dni kasneje pred predorom Golovec. In glej ga zlomka, spet je kriv nekdo drug. Tokrat očitno Dars, ki naj bi neustrezno označil delo na cesti. Če samo pogledam zvito pločevino, mi je tako jasno, da Romun ni vozil ravno po predpisih. Da ne govorim o brihtnem početju – obračanje na avtocesti, ki se je na koncu izkazalo, kot zanašanje zaradi udarca v obcestno označbo. Ne vem kdo ima koga za norca. Debata, da bi tam lahko bila zaščitna pregrada ali bolj nazorno postavljene označbe, je na tem mestu brezpredmetna.

Nič kolikokrat opazim 100% “zbranega” voznika na avtocesti, ki za namen vzvratnih ogledal še ni slišal in jih uporabi le takrat, ko si naprimer vrta po nosu ali čisti zobe. In kdo bo kriv, ko bo le ta nepričakovano zavil na prehitevalni pas. Pa menda ne proizvajalec vozila, ki je vgradil volan in dovolil takšno nespametno početje! Da o obračanju in vožnji vzvratno na avtocesti niti ne govorim, kaj šele, da ti uspe vstopiti v nasprotni smeri. Za vsako prometno nesrečo je in vedno bo kriv voznik.

Zaključek je torej nadvse enostaven. Nobena tehnika, avtomatizacija ali kaj vem kaj še ne bo rešila problema velikega števila prometnih nesreč s smrtnim izzidom. Treba si bo v glavi pospravit in se začet zavedat, da cesta ni igrišče ali ležalnik. In hkrati med vožnjo tudi kdaj pa kdaj razmislit ali je to in ono res pametno. Vedno pravim “po pameti in po desni”.


Zapisano med: Razmišljanja. Če želiš lahko spremljaš odzive na zgoraj napisano ali pa narediš povezavo iz svoje strani.

Mnenja, rad jih prebiram :) »

  • Menil(a) je Tanja dne 29.8.2007

    Vsak, ki se usede za volan, bi se moral zavedati, da ni sam na cesti (kar je že prava redkost)in da pri morebitni nesreči (“bohnedi”!) odgovarja tako za sebe kot za vse ostale udeležence. Res pa je, da je vedno več voznikov, ko so prepotentni – z možgančki enakimi kurjim, divjajo, kot da gre za življenje in smrt :S, se ne ozirajo na ostale, telefon ali čik med vožnjo je pa itak že klasika. Se torej čudimo katastrofalnemu številu prometnih nesreč s smrtnim izidom??? Jaz ne… Trapasto pa je, da se krivda in odgovornost prelagata na druge…

  • Menil(a) je Vesna dne 29.8.2007

    Morem piskrček pristavit. Sama se od kar imam lastni petitmobile (ljubkovalno ime za moj mali mali avto :) redno zgražam nad vozniško kulturo v naši ljubi deželi. Ljudje so nestrpni, nekulutrni, trobijo za vsako figo, divjajo itd. itd. Če se je kdo kdaj vozil po Ljubljani pa sploh ve o čem govorim. Bognedaj da ne spelješ tisto sekundo, ko se prižge zelena, menjat pas se ne da brez izsiljevanja, če pa koga spustiš naprej te pa a) on čudno gleda ker tega še nikoli ni doživel in b) trobi cela kolona za tabo.
    Avtoceste pa sploh – tovornjaki po pravilu najjačeg, na prehitevalnem pasu blendanje in nikar koga prehitet, če ima boljši avto od tebe, mu hitro raniš ego. Omejitve hitrosti so pa itak utopija. Kam vse to PELJE…

  • Menil(a) je Jan dne 29.8.2007

    se strinjam. v 90% nesreč je kriva človeška neumnost. mladina, ki se zbira pred blokom zmeraj tekmuje kdo ma boljši avto in kdo je hitrejši. ob vsem tem mi gre na bruhanje. saj, zmeraj manj jih je pred blokom, ker sproti umirajo (pa naj se še tako grdo sliši), ampak največja fora je da jih sploh ne izuči.

  • Menil(a) je Saša dne 29.8.2007

    Ej, jaz imam pa nasprotno mnenje. Pa bom že vnaprej rekla:”brez zamere”, ker to nima nič opraviti s tabo ali tvojim blogom, ki ga rada prebiram.

    Živim v Sostrem in se vsako jutro vozim ravno po tem predelu v službo v Murgle in vsako jutro sem vedno znova bentila nad vsem, kar je bilo povezano s tem projektom. Ja, vsi vozimo prehitro ..vključno z mano in treba bi se bilo disciplinirati ..ali pa bi nas morali drugi z visokimi kaznimi. Kakorkoli, jasno je, da vozimo prehitro in jasno je, da smo ovce, zato je treba ob takšnih zadevah 300x preveriti, če je res vse narejeno. In tukaj NI BILO! Se skregam z vsakim, ki bi mi trdil nasprotno :)
    Si se poskusil peljati po tej poti v tem obdobju?
    1. Dostop na obvoznico: Obup! Stop znak postavljen točno pred priključkom na obvoznico! Halo?! Če imaš malce počasnejše reflekse, ga spregledaš, ker vsakdo VE, da se na obvoznico priklapljaš kar nekaj časa in ne pričakuješ, da boš moral na vso silo zavirati, in potem, ko stojiš na STOP znaku moraš iz nulte točke s hitrostjo 0 preceniti kdo od drvečih avtomobilov ima dovolj prostora, da se ti končno s hrumečim motorjem priključiš koloni
    2. Ljubljančani so se motili in izbrali pas, ki jih je potem omejeval in niso mogli prestopiti v želeno smer. Poznam kolegico, ki je 2x naredila isto napako (ja,ja blond pa to), ampak ženska je 2x izbrala levi pas in se potem peljala vse do Grosuplja, da je lahko tam obrnila in peljala nazaj na Vič. Si se kdaj vozil v tujini? In iznenada zagledal pred sabo razcepljeno avtocesto. Levo, desno? Kam? Baba, povej mi! Jaz ponavadi panično začnem gledati po zemljevidu pa oznake in tam seveda piše Novo Mesto …jaz pa iz Bukarešte in se peljem v Benetke. Koje Novo Mesto?! Postojna?!
    Zmeda, panika? Ja. Obračanje? Ne, seveda tega ne bom naredila kljub mojemu blond naglavnemu okrasju. Vendar avtomobile vozijo tudi 80 letni ljudje, tudi ljudje, ki so komaj zaključili obvezno šolanje!
    Ja, voznika sta vsekakor bila sama kriva in plačala sta precej visoko ceno. Vendar pa to po mojem mnenju vseeno ne izbriše delčka krivde tudi iz strani tistih, ki so urejali prometno ureditev tistega predela.

  • Menil(a) je Uroš dne 29.8.2007

    @Sasa: na srečo se mi ni bilo treba, če že, bi glede na redne zastoje izbral severno obvoznico.
    Glede druge točke pa je vsaj nekaj moje teze. Obrnala je v Grosuplju in ne na nasprotni pas. Sem vozil po tujini: za primer bom dal ravno vračanje z dopusta. Vozil sem od Dunaja proti Grazu in par kilometrov prej je odcep za Celovec in desno proti Sloveniji. Po kmečki logiki, bom ja zavil levo proti jugu. A jebat ga, sfalil sem in se peljal do naslednjega izvoza in tam obrnil. Sem pac zgubil tistih nekaj minut, pa tudi če bi bilo pol ure ali več. Bolje kot, da motam nazaj.

    Torej bi podobno naredil lahko tudi Romun. Kot praviš sama smo vsi skup ovce. In to je tisto. Ne pa napačno označeno. Kaj bi potem, če bi nekdo obrnil znak zavij v LEVO smer, tam pa zid. Mnda se ja ne bom kresnil v njega.

    Glede oznak pa nisem dajal komentarja in ja, ničesar ne jemljem osebno. Zato bi bil vesel, da vsakdo napiše, kar res misli.

  • Menil(a) je Saša dne 29.8.2007

    Veš stavek na začetku sem zapisala, ker sem sama pri sebi sklenila, da bom komentirala na drugih blogih le to, kar lahko pohvalim in tisto kar mi ni všeč pustila pri miru.
    Kar pa ne pomeni, da se moram tudi vedno strinjati, kajne? No, in sem že imela primere, ko sem na blogu, ki mi je bil všeč zapisala mnenje, ki je bilo drugačno od avtorjevega in se je potem razvnela debata, da žalim ipd. Tako, da sem se tukaj že takoj zaščitila :)

    Glede označevanja pa še vedno pravim, da je bilo narejeno slabo in šlampasto.
    Po mojem se da zadevo izpeljati tako, da najbolj kritično točko, kjer so razpotja obdelaš “čez noč”. Zapodiš nekaj delavčkov le na tisto področje, zaflikaš tisti predel, da lahko ljudje tam mirno zavijajo levo desno, potem pa se lotiš še vsega ostalega.Podraži, seveda …ampak najdražja so človeška življenja.

    No, pa še ena cevtka, ki ni ogrožala življenj, me je pa vseeno blazno jezila: en mesec pred tem, so delali na obvoznici, ki pa pelje iz moje službe do doma. Jaz imam med službo in domom le 3 izhode, če grem po južni strani, zato je neumnost, da se vedno vozakam naokoli. In se peljem iz Trnovega do obvoznice. Čez križišče, kjer bi si lahko izbrala dostop do severne obvoznice, naprej do priključka na južno. Nobenega znaka, nič …. le na koncu tik pred priključitvijo rampa in na njej znak, da je cesta zaprta. Ej, vsak dan sem naredila isto napako ….ja, blond … in za mano in pred mano še ducat drugih. Vsi smo bolano obračali in se potem usmerili na severno stran. Pa sem najprej mislila, da sem spregledala znak, ampak ga NI BILO. Nobenemu se pač ni dalo na semaforju pred tem ali pa še malce prej, postaviti neko tablo z obvestilom o zaprtem dostopu! Neumnost, ki ni ogrožala nobenega življenja, je pa za moje pojme skrajno arogantna s strani tistih, ki so urejali ta del ceste.

  • Menil(a) je Uroš dne 29.8.2007

    @Sasa: Zato pa so mnenja ;) Nikogar ne obotožujem, sploh pa ne pričakujem strinjanje. Nasprotno! Včasih imam precej čudna načela. In Komentar je namenjen tudi graji, zato brez strahu. :D

  • Menil(a) je Anže dne 29.8.2007

    Se ne morem bolj strinjat. Isto ko grejo “najstnice” čez železnico, pijane, kljub znakom, pa pač “preslišijo” vlak. Krivi so vsi drugi, samo one ne.

    Žal…

    Druga zanimivost je pa ta, da zdaj so povečali kazni za 100%. In zdaj se pritožujejo da to pa za tiste z minimalnimi prihodki ni normalno – 1000 EUR za prekoračitev nad 50% ali celo 100%. NE ME J****? A RES?! =) A da vozi 100% čez omejitev pa je normalno? Žal je tako da bodo *mediji* našli grešnega kozla tako, da bo čimbolj povezan s trenutno oblastjo. To je v njihovi naravi… Poleg tega bodo pa vedno na strani tistega, ki se javnosti zdi “bogi”. Valjda smo vsi “obžalovali” da se je zgodila nesreča, in so bli vsi prepričani da oni pa ziher niso krivi…

    No ja… dovolj =). Zanimiv post, v vsakem primeru!

  • Menil(a) je Uroš dne 30.8.2007

    @Anže: hvala za komentar in dobrodošel!

    Me pa hkrati preseneča razmerje view/comment. Ali to pomeni, da se večina obiskovalcev strinja z napisanim? Res čudnoi glede na videne pripombe v drugih medijih. Ali pa so novinarji tisti in so spet izbirali sogovornike, ki so govorili njim v prid.

  • Menil(a) je BlazS dne 30.8.2007

    Zdej sta nastali že dve zgodbi. Ena da je Romun obračal tam in ena da je iz straha ker je zadel stebriček začel zavirati in je priletel v nasprotno vozilo. Čakam še na tretjo, četrto ??

    Vsekakor če je delo na cesti in kjer je veliko prometa si tisti del čestišča zasluži orenk signalizacijo. V Avstriji, Nemčiji postavijo v takih primerih betonske ograje. Sicer to jim vzame malce več časa (govorim v urah!) ampak je orenk. Nevem zakaj to ne delamo pri nas ? V tem primeru bi bila zadeva zagotvo drugačna.

    Da je voznik kriv ? Sigurno. Saj si že kriv ko se usedeš v avto in se odpelješ. Kaj je delal Romun, nevem. Predvidevam da je bila za njimi dokaj dolga pot in je možno da je bil utrujen in je pač mogoče dec zadremal vmes, nevem. Vsekakor njegova krivda. Ampak nebi pa krivdo v 100% meri pripisal njemu. Nesmiselno.

    Kolikšno hitrost je imel Audi A3 ki je pripeljal v nasprotni smeri tud ne vemo ? Lahko je Romun pripeljal po predpisih in drugi ni ? hmmmm

    Letos je zgleda nekaj v zraku. Lani v takem obdobju je bilo mrtvih 167, letos 202. Grozljivo.

  • Menil(a) je Uroš dne 30.8.2007

    @Blaz: krivda je verjetno tudi na strani audija. Glede na zmečkanine bi rekel, da hitrost v obeh primerih ni bila čist po reglcih.

    Bi pa pregrade definitivno omilile vse skupaj. Je pa to druga tema, ki je prav tako bolana do te mere, da za evropo capljamo, a je vse drugo bolj pomembno kot pa primarna varnost državljanov. Ampak to bi lahko razpredal na dolgo in široko – o označbah in cestah na sploh. Je pa res, da se vedno poudarja “Vozi primerno razmeram na cesti!”.

    Lep primer tega sem dobil na dopustu, ko je turistični vodič rekel “Tukaj ni omejite, lahko pelješ kolikor hočeš”. Zakaj je to rekel. Cesta je bila takšna, da bi pri 200km/h definitivno poletel na drugo stran otoka.

  • Menil(a) je SoulMan dne 30.8.2007

    Tale predlog državnega zbora glede povišanja kazni 100% podpiram. Se mi pa zdi, da nekako zanemarjajo pomembnost alkoholiziranih voznikov. Jaz bi tudi tukaj drastično povečal kazni. Poleg tega pa bi za tiste, ki se jim prekrški ponavljajo uvedel še strožje kazni, služenje zaporne kazni ali pa morda celo odvzem avtomobila. Če v pol leta ne bo rezultatov, se naj kazni povečajo še za 100%. In če še ne bo…še za 100%.

    Je pa tukaj še en drug problem…morda celo večji, kot višina kazni. To pa je delo policije. V SLO mene policaji niso ustavili že 3 leta, naredim pa nekje 20-25.000 km letno in priznam, da dosti vozim preko omejitev, predvsem na avtocestah in magistralnih cestah…v naselju ponavadi ne. Če bodo nadaljevali s tako poraznim delom, ne pomagajo nobene kazni. Se mi zdi, da je bilo nekaj let nazaj na cesti dosti več policistov. Kje so sedaj? Se je število le-teh zmanjšalo? Imajo na voljo (pre)več časa za malico? Nekaj bo potrebno ukreniti v tej smeri.

    Pa še beseda, dve o “krivcih” za nesreče. Bedarija in to največja se mi zdi, da se sedaj krivci iščejo vsepovsod…od vlade, do DARS-a, luninih men in asteroida, ki je slučajno presekal pot Neptunu… Kriv je samo in izključno voznik. Res se je DARS pri Golovcu lotil usmerjanja prometa in označevanja na nivoju osnovnošolskega otroka in brez najmanjše sposobnosti predvidevanja…ampak niso oni krivi, da je budala romunska tam obračal. In da se je voznik, ki se je zabil vanj 100% prepeljal prehitro glede na razmere.

  • Menil(a) je tony dne 3.9.2007

    ceprav sem zlat in krasnen clovek, poln superlativov, sem v prometu kolerik. kar pomeni, da “voznikom”, ki si tega imena sploh ne zasluzijo, veselo kazem mednarodni znak svobode. to je tisti prst med kazalcem in prstancem. sicer pa, moje milo mnenje je, da bi dovolil izpit opravljati samo 2x, tretjic pa le v primeru, ce prineses dovoljenje od se zivece stare mame, analizo iz urina in potrdilo o placanem prispevku zavetiscu za zivali. pa se to izjemoma. s tremi clani komisije, primerno zajebanimi. ce v tretje ne gre, jebiga, misko! nic izpita. pa ne bi bilo tako, kot je, da ze vsak ku**c vozi, da nekateri sele v 17 (poznam tak primer), KOMAJ naredijo izpit, pa se to zato, ker se mece ob tla in grozi komisiji, da se bo ubila, ker ze ima 700 ur voznje, pa se nic izpita.

    nema nista, misko!

    potem pa se zgodi, da imas nedeljskega voznika. ata s kapico, quenty sixty po letih. in stari tam, kjer je omejitev recimo 90, vozi 60. ker ziher je ziher. in takole lepo vozackamo, vmes se menjajo letni casi, iz pomladi je poletje, pa spet jesen, ko se premaknemo za kak kilometer. in potem fotru spredaj poblendas, da naj, ali pospesi, ali se umakne. ampak ne. ocka spredaj se ustrasijo in od strahu dvakrat prdnejo in ZMANJSAJO na 30. ali raje na 20. ker ziher je ziher…

    da me ima, da bi stopil ven in mu tisti njegov pacemaker srcni priklopil na 230V, da mu vlijem nekaj dodatne moci!

    ali pa za vedno resil njegov problem nedeljskega voznika… :)

Povej mi svoje mnenje

Please copy the string UfNe99 to the field below: