Ultra dimenzija
Fotografija je proces zajemanja svetlobe na svetlobno občutljiv medij – lahko je film ali elektronsko tipalo. Če se strogo držim te definicije, potem bi spodnjo “fotografijo” težko uvrstil med fotografski dosežek. Zakaj? Svetlobo v tem primeru nadomesti zvok visoke frekvence, ki ga človeško oko ne zazna. To nam omogoča enostaven pogled v človeško telo, saj zvok visoke frekvence lažje prodre skozi plasti človeškega telesa, kot naprimer svetloba.
Res je zanimivo na takšen način pogledati v telo in občudovati kaj vse se skriva v notranjosti. Lahko bi rekel “weird science”. Mimogrede, stroj, ki je zajel tole fotko so poimenovali iStyle.
Menil(a) je Matjaž Očko dne 7.2.2008
huh, sem že mislil, da gre za “novo pridobitev”
hehe ampak ko
sem videl, da na vrhu piše uroš gruber… ahh, pa drugič
Menil(a) je Uroš dne 7.2.2008
@Matjaž: pravijo, da je vedno treba tudi drobni tisk prebrat
sicer pa me prav zanima, ali je komu sploh jasno kaj tole je.
Menil(a) je Matjaž Očko dne 7.2.2008
ahh, kje je že pouk anatomije
pri ultrazvoku nisem bil nikoli
mam par idej, pa ne upam ugibat
dober
Menil(a) je Gregor dne 7.2.2008
Testisi.
Menil(a) je Sandi dne 7.2.2008
M.Očko je ukradel mojo misel
Menil(a) je sv3der dne 7.2.2008
hehe, čestitam za karkoli že bo
Menil(a) je Eva dne 7.2.2008
Jst sem tut takoj pomislila na ….
pa sem prebrala potem da
pise Uros in da pise Abdomen
Menil(a) je Uroš dne 7.2.2008
@Gregor: pomoje si mal predaleč
@Sandi: katero, tisto prvo?
@Sv3der: če te malo popravim – je že precej časa tam
@Eva: dobro opazuješ in lahko rečem, da si s tem nekako omejila področje. Morda bo sedaj lažje
Menil(a) je seamus dne 7.2.2008
Krkol je že, upam da nimaš problemov! Imaš pa en odgovor tuki
Menil(a) je seamus dne 7.2.2008
hm kode ne primejo … Kakorkoli, sj se vid kje
Menil(a) je Gregor dne 7.2.2008
Hmm. Pol pa je kaki želodec ali pa kaj podobnega. A si spet jedel
))
kovance???
Menil(a) je Eva dne 7.2.2008
Ja, tu mi prav pridejo 4 leta zdravstvene šole
Menil(a) je metatron dne 7.2.2008
hehehe, tu se spomnem svojih pregledov (ko sem mel metastazo na
je mogla
) No pa da še jaz
pol je pa ravno obratno:)… na sredi tista kepa je pa
bezgalkah in zdravnica full resno gleda v tisto bulo, pa jo
vprašam: “Kaj pa bom dobil? Fantka al punčko?” … še sedaj ne
morem pozabit njen odziv, ko ni vedla kaj se dogaja
dvakrat premislit preden mi je ogovorila
ugibam (pa ne se smejat če bom mimo vstreliv): zgoraj predvidevam
da je tista bela plast treuh (oziroma koža in ovojnica)… spodaj
tisto belo je tudi koža torej na hrbtu…. po tem sklepam da si sug
pa da maš na hrbtu malo več “plasti” … razen če ne ležiš na
trebuhu
po mojem kakšen mehur… zakaj? ker zmeraj ko sem bil na ultrazvoku
so mi z takim veseljem pokazale vse zdravnice: “uuu, lej tu je pa
mehur”… kot da je to edino kar se da najdit… če majo srečo
Menil(a) je Uroš dne 7.2.2008
@seamus: zaenkrat vse vredi špila, je blo pa sem ga nagnal v kočo
Sicer pa hvala za izčrpna navodila. Sicer sam ciljam na hrib stila Vel. Planina. In popravil sem ti komentar, je zgleda en ENTER noter vrinal in ni prijelo linka.
@Gregor: previsoko ciljaš, za kovance imam pa eno drugo zadevo
@Eva: to sem imel v mislih in sem upal, da boš sama dokončala
@metatron: ja so precej zabavni tile radiologi ali kako sem jim reče. Sploh ko tako z zanimanjem “brskajo”. Si se lepo potrudil in opisal, čeprav si zgrešil. Pri meni se jim ena druga zadevšna dopade, ki jo dobimo v paru in baje je pri meni ena izmed njih večja, kar vedno znova pohvalijo, da je to superca. Torej kos mesa, če lahko tako rečem je desna ledvička
Fotkano je od strani torej naj bi tisto zgoraj bila hrbtenica, spodaj pa vamp, ki moram rečt, da je že malo usahnil.
Menil(a) je anka dne 8.2.2008
Hi, hi, dobr to. Samo se pa ne strinjam da UV ne spada med
fotografijo, saj infrardeče svetlobe človeško oko tudi ne zazna, pa
obstaja IR fotografija, a ne? Mikro organizmov tudi ne vidim,
vendar jih pa lahko fotografiram s pravo opremo. Tako tudi obstaja
UV fotografija.
Menil(a) je Uroš dne 8.2.2008
@anka: zato sem pa vseeno zabeležil v kategorijo fotografija. Ampak vseeno, IR je svetloba, tudi mikro organizem zabeležimo s svetlobo. Ne gre zato ali vidimo ali ne, ampak kaj je tisto kar pusti sled na filmu ali čipu. Ultrazvočna pa ima za vir zvok. Hec pa je, da ne najdem izraza, kako potem izdelku drugače rečt
Tako da, to je fotografija, pa naj wikipedia pravi kar hoče
Menil(a) je anka dne 8.2.2008
Seveda je fotografija, saj jo beležijo fotografski material (film
recimo) , ki vsebujejo specialne emulzije. Specialne emulzije -
temu se prav reče tako. Se pravi te emulzije so namenjene za
snemanje valovnih dolžin pod 400 nanometri (ultravijolični,
rentgenski, kozmični in drugi žarki) in valovnih dolžin nad 750
nanometri (astronomska snemanja, snemanja toplih predmetov v temi,
snemanja iz letala, satelita…). Uv ima za vir zvok, vendar v
fotografiji temu rečemo UV žarki. V glavnem je fotografija, saj jih
specialni fotografski material lahko zabeleži.
Menil(a) je Naty dne 8.2.2008
Jaz sem pa misla, da je tole slika Tanjinega trebuščka!
Menil(a) je Matjaž Očko dne 8.2.2008
anka: nekaj znanja imaš, a ne dovolj, da ne bi trosila neumnosti:
ne UV, ampak UZ! To nima nobene veze z ultravijolično svetlobo ali
kakršnimkoli svetlobnim valovanjem nasploh. Gre za ultrazvok, torej
ZVOK visoke frekvence in le-tega noben film oz. emulzija ne more
zabeležiti na papir. Napravica oddaja ušesom neslišno zvočno
valovanje in nazaj sprejema odbitega (isto kot sonar na plovilih).
Slika, ki nastane je sonogram, ne ultrazvok (to je ime
naprave/metode). Je pa res, da poznamo tako IR, kot UV
fotografijo.. UV predvsem pri slikanju metuljev in rastlin ter v
razne specialne namene (geologija, forenzika itd.).
Menil(a) je Matjaž Očko dne 8.2.2008
anka: sorry, ker sem se tko razpi*du, ampak me jezijo podobne
nepravilnosti. maš pa dobre fotke
Menil(a) je Uroš dne 8.2.2008
@Naty: potem bi verjetno na vrhu pisalo kaj druga
@anka: vidim, da je Matjaž dodatno obrazložil. Sem pa opazil, da sem fotko poimenoval uv namesto uz. Morda je to malo zavajajoče, ampak dejansko je govora o ultrazvoku in ne ultra vijolični svetlobi.
Menil(a) je anka dne 8.2.2008
Matja Očko: Res sem traparijo izjavila, ampak zato, ker sem po
Ja, drugače je pa tisto pravilno napisano, samo ne
pravici povedano zamešala ultrazvok z rentgenom oz UV-jem (še med
tema dvema je velika razlika) in še sama ne vem, kako mi je to
uspelo.
velja, tako kot si dejal, za ultrazvok. Ej, ni problema, mene ne
moti, če me kdo opozarja na moje napake, saj se tako največ naučiš.
Drugače pa, hvala za pohvalo mojih fotk, enako mislim o tvojih
Menil(a) je anka dne 8.2.2008
Uroš: mogoče je bila pa res v tem fora in jaz, kot velikokrat do
sedaj, sem na hitrico prebrala in vse skupaj zajela v moj odgovor.
To gre tudi meni na živce. Moja površnost na vsake toliko časa,
mislim.