‘Poceni’ nakup

Ura je že krepko čez sedem, ko stojim na blagajni in čakam, da blagajničarka zaključi nakup pred mano. Manjkajo le še trije izdelki, ko se oglasi blagajna. Pip-pip. Takšen pip še nikoli ni oznanjal nič dobrega. Dežurni krivec za zganjanje hrupa je bila škatla s keksi, na kateri se je na veliko svetil flourescentno rdeč napis 30%. Prodajalka začudena bulji v ekran, ker blagajna ne sprejme navedenega popusta. Poizkusi še enkrat – neuspešno.

Gospa, ki je bila z eno nogo že pri vratih je vsa nestrpna pričakovala, da vodja prodajalne ugotovi, zakaj njeni keksi nimajo popusta, če na njih jasno in glasno piše 30%. “Mi je rekla, da je že od sedmih naprej”. Pogovoru se pridruži še sosednja blagajničarka in kaj kmalu so marmeladni keksi osrednje dogajanje celotne trgovine. Med ugotavljanjem kam za vraga je zbežal obljubljen popust, opazim moža, kateremu je bilo že pošteno nerodno in se je skoraj neopazno odmaknil kakšen meter ali dva na stran, češ, tale ni z mano ;)

Sem že imel na koncu jezika “Gospa, vam jaz plačam tele kekse”, ko vodja enote glasno naznani, da so dotični keksi s popustom na voljo šele jutri. “Ah, potem pa kar zaključite brez keksov”. Očitno lušte niso bile dovolj velike. A pika na i je bila na parkirišču. Nakupljeno blago je zlagala v prtljažnik Mercedesa. A konec koncev je prihranila dobrih 40 centov. Če takšen nakup opravi vsaj še 100 krat, bo ravno dovolj za pol tanka goriva.


Zapisano med: Za šalo. Če želiš lahko spremljaš odzive na zgoraj napisano ali pa narediš povezavo iz svoje strani.

Mnenja, rad jih prebiram :) »

  • Menil(a) je Mateja dne 11.3.2008

    Tole je bilo pa pestro ;) (kot je v kakršnikoli trgovini vedno, ko
    se kaj zalomi pri ceni). Lastnici Mercedesa verjetno tistih 40
    prihranjenih centov, ni kaj veliko pripomoglo k varčevanju, zato
    mislim, da keksov ni kupila zaradi principa…Še dobro, da ni bila
    kakšna inšpektorica – potem bi zadeva postala še bolj “spicy” ;) …in zgodba o 30% znižanih keksih bi zasenčila visoka denarna
    kazen zaradi nepravilnega označevanja akcij oziroma cen izdelkov.
    Takšno zavajanje s strani trgovcev me zelo moti, pa čeprav je “v
    igri” drobiž, saj kot pravijo – iz malega raste veliko :) “Ženski z
    Mercedesom” dam prav, pa naj bo še tako ironično… to je pač moje
    mnenje ;)

  • Menil(a) je Gregor dne 11.3.2008

    Evo, zdaj pa veš kako prideš do Merđota. :) )) Se strinjam, da
    premocno pikolovstvo ni ok, včasih pa tudi trgovci izokristijo
    vsako finto, samo da prodajo. Vsi so grešni kozli. Odvisno je le, v
    kako luč se jih postavi.

  • Menil(a) je Uroš dne 11.3.2008

    Sicer se strinjam, da lahko na to gledamo tudi s tega vidika, ampak a je pomislil kdo na možnost napake. Sej ne, da podpiram trgovce, ampak tale je bila res mal bosa.

  • Menil(a) je samomojblog dne 11.3.2008

    no, to dokazuje eno od dveh ali pa kr obe dejstvi: 1. da so ljudje
    pripravljeni celo leto žret hrenovke sam zato da se lahko z
    mercedesom vozijo (sam da bojo sosedje zeleni) in 2. da kupujemo
    stvari dostikrat sam zato ker so znižane (in jih sicer sploh ne
    bi). priznam da sem včasih žrtev točke 2 ampak točka 1 pa never
    ever. predvsem zato ker ne prenesem hrenovk :) )

  • Menil(a) je Eva dne 11.3.2008

    No, zdej pa vem zakaj v garaži nimam merđija ;)

  • Menil(a) je Tanja dne 12.3.2008

    Hm, princip gor ali dol, pri tej dotični gospe ni bilo videti, da
    gre za princip. Ampak za tipičnega potrošnika, ki pali na velike
    florescentne popuste in potem, ko ugotovi, da je bila samo
    “napaka”, užaljeno reče: potem pa ne, hvala.

  • Menil(a) je Spela dne 12.3.2008

    Moram rečt, da se morem kr strinjat z Matejo. V trgovinah j pomoje
    toliko ”nategov”, da se mi še zavedamo ne. Ženski dam sicer prav,
    čeprav jaz osebno verjetno ne bi komplicirala…sploh, če bi
    videla, da stoji že vrtsa za mano. :D

  • Menil(a) je metatron dne 12.3.2008

    zanimiva zgodba, ki pa jo res lahko gledaš na več načinov (kot so
    napisali že ostali)… meni je dejansko smešno, da jih ni vzela, me
    spominja na dogodek, ko je na bencinski pred mano model v BMW X5
    tankal samo za 1000 SIT (še takrat ko nismo meli evrov)… ok vem,
    da je tudi tukaj lahko veliko variant zakaj je tankal samo tako
    malo… ampak mi je pa full smešno (sm hotel it od mojega
    “faricajga” do njegovga “sijočega ponosa” in mu stisnit v roko še
    enga jurja) Drugač pa res svaka ji čast, da je pustla kekse tam…
    men če ne drugega bi blo preveč nerodno :)

  • Menil(a) je seamus dne 12.3.2008

    Bom res napisal nekaj v zvezi z Mercator pikami. Tam je kretenizem
    še večji … Za dvojne pike so ljudje pripravljeni preživeti v
    štacuni pol ure do ene ure več (v raznoraznih vrstah v nabiti
    štacuni). Samo zato, da dovijo pri 100€ nakupa € ali dva več, kot
    normalno, ko isti nakup opravijo v 20 minutah. Ah, važn da je
    ceneje …

  • Menil(a) je Uroš dne 12.3.2008

    @samomojblog: predvsem je bilo v tem primeru, pa ne rečem, da sem 100% prepričan v to, ampak situacija je nakazovala, da gre za točko št. 2. Mislim, da je mož precej dobro nakazal, da mu gre “kavka” že pošteno na živce in tudi zunaj je pokazal svoj “copata” obraz. Se je vedelo, kdo nosi denarnico. No, da ne bom preveč izven osnovne teme zavil.

    @Eva: ;)

    @Spela: če že izpostavljaš natege, ti lahko zatrdim, da je že samo objava cen, katerihkoli (popusti ali brez), nateg. In ljudje smo ovce, trgovci pa pastirji. Dokler bo tako, škoda da sploh kaj praskamo glede visokih cen. Tudi reakcija blagajničarke in vodje izpostave je bila povsem pravilna in se je vljudno opravičila, da je prišlo do pomote v računalniku, ker očitno omogočajo, da se popusti za prihodnji dan upoštevajo že eno uro pred zaprtjem. Na blagajni smo bili slabe pol ure do zaprtja.

    @metatron: te zgodbice o 1oooSIT goriva za avto, ki je vreden krepkih 50.000€ so res vredne svojega denarja, čeprav je res kot praviš, da točnega razloga ne moremo vedeti. Lahko, da je tudi gospa imela povsem drug namen, ki niti v vseh predhodnih komentarjih ni bil omenjen. Ne vem, recimo je od čakanja postala sita in tako ni potrebovala peciva ;)

  • Menil(a) je Mateja dne 12.3.2008

    Da pojasnim: v tem primeru glede keksov ne bi komplicirala, sem pa
    pripravljena zahtevati plačilo željenega blaga (oblačila ali
    karkoli drugega) po ceni, ki je navedena na deklaraciji. Kupec ni
    kriv, če trgovci narobe ali prehitro označijo popust – gre za
    zavajanje, kjer je pravica vedno na strani kupca. Ja, in res je, da
    nas trgovci vztrajno “vabijo” k nakupu z raznoraznimi akcijami in
    popusti, in da se velikokrat zgodi, da gremo nekaj kupit, čeprav
    tega ne potrebujemo nujno v tistem trenutku. Zato me še toliko bolj
    moti, pa naj gre še za takšne banalnosti, da “varajo” kupce s
    popusti, ki še ne veljajo. Ne smemo pozabiti, da v Sloveniji živi
    tudi veliko ljudi z minimalnimi dohodki in za njih, verjamete ali
    ne, je vsak cent dragocen. Mogoče se nam zdi absurdno čakati v
    vrsti na dan, ko so najvišji popusti, pa čeprav bomo na koncu
    “prišparali” npr. 10 eur, nekomu pa to pomeni zelo veliko… Pa še
    to: zakaj vedno na vsakem koraku ocenjujemo ljudi po znamki
    avtomobila…a sem tudi sama malo čudna, ker vozim audija in včasih
    na bencinski tankam za 15 eur?! Nihče ne ve ozadja in ne vem zakaj
    se toliko ljudi s tem “obremenjuje”…

  • Menil(a) je Uroš dne 12.3.2008

    @Mateja: morda samo en stavek, ki se nahaja na vsakem letaku, verjamem tudi da še kje drugje – “Za napake ne odgovarjamo” ali pa “Pridržujemo si pravico o spremembi, brez vnaprejšnjega opozorila”. Torej se ščitijo, tukaj nimaš kaj veliko praskat.

    Recimo primer, ki gre morda spet v drugo smer. Spletna trgovino znanega ponudnika telekomunikacijskih storitev je imela lep čas en tak prav simpatičen BUG. Namreč v polje količina si lahko mirne volje vnesel 0.1 kosa, kar je pomenilo končno ceno le 10% osnovne. Nakup se je normalno izvedel (z vsemi obvestili itd.) Seveda bi marsikdo pričakoval, da so mu dolžni prodati po takšni ceni. Močno dvomim, da je kupljeno blago dobil po ‘nepravi ceni’, čeprav je bila to napaka njihove trgovine.

    Bom pa o zavajanju podal mnenje v eni prihodnjih objav, kjer pa gre dejansko za zavajanje in nima veze nikakršna napaka.

    Se strinjam, da nekdo komaj zvozi in so centi še kako pomembni. Takšen verjemi, da bo šel domov najverjetneje peš ali z avtobusom. Za gorivo, sem pa ravno prej odgovoril, razloga res ne moremo vedeti, je pa prijetna popestritev dneva ;)

    @seamus: no ta je pa res mal bosa, morda še bolj to, da si je trgovec sploh kaj takega zamislil.

  • Menil(a) je Mateja dne 12.3.2008

    Joj, ko me take stvari fuuuul razjezijo, res…grem preverjat, kako
    je s temi “letaki” :) )))

  • Menil(a) je Uroš dne 12.3.2008

    Ne boš verjela, tudi sam bi lahko kdaj zaradi takšnih napak dobil kaj ceneje. Pa sem se lahko le obrisal pod nosom. Če pa izveš kaj koristnega, pa hitro javi, da imamo vsaj kakšen argument za upor proti izkoriščevalskim trgovcem. Pa ne se prevč jezit, škodi :D

  • Menil(a) je Uroš dne 12.3.2008

    Evo, dobil sem info iz prve roke. Ko sem omenjal tiste izgovore na letakih, so tam le zato, da kupca dodatno zavedejo in je tiho. Sicer tale primer verjetno ne bi daleč prišel, a je situacija pri večjih zadevah precej bolj zabavna. Pred časom sem namreč v letaku našel prenosni računalnik, ki je bil za 150€ cenejši od konkurence, ko sem spraševal čemu, sva s prodajalcem ugotovila, da imajo napačno zavedeno komponento, ki je vplivala na ceno. Seveda o takšni ceni za navedene podatke ni hotel slišati. V tem primeru, bi lahko nastalo situacijo javil tržnemu inšpektorju in dotična trgovina bi morala blago dostaviti za ceno, ki je bla navedena v letaku.

    Torej za kekse in čigumije ni smiselno zganjati hrupa, a ko gre za cene, ki se razlikujejo za 10€ in več pa ima precej smisla, da se o tem obvesti inšpektorja.

    A o še malo bolj bednih nategih, kot že rečeno, v enem izmed prihodnjih objav.

  • Menil(a) je Mateja dne 12.3.2008

    Tudi sama sem malo raziskovala, ker se nikakor nisem mogla
    sprijazniti s tem, da bi bi si lahko prodajalec pridržal vse
    pravice samo z nekim letakom, ki v primerjavi z uradnimi listinami
    in zakonom o varstvu potrošnikov nima nobene teže. Kot si sam
    ugotovil, so ti letaki le zvijača in ponovni “nateg” kupcev, ki
    temu verjamejo (ker sem sama delala v trgovini zelo dobro vem, kaj
    vse so pripravljeni storiti, da bi privabili čim večje število
    kupcev…npr. v oglasnih sporočilih so “raztrobili” akcijo s
    50-70%, potem pa so vsa, razen približno 5-ih artiklov, znižali
    ostale za 50%). Zavajanju, takšnemu ali drugačnemu, pa danes ni ne
    konca, ne kraja ;) Mogoče se tudi sama razpišem v tej smeri :) )) Pa
    čim manj “nategov” želim (potrošniških, se razume):D:D:D

  • Menil(a) je ninaa dne 21.3.2008

    haha:) Mene tud razjezijo taki namisljeni popusti oz. nekaj kar
    velja sele jutri al ne vem kdaj pa je ze zdaj tam..tko da, js tud
    ne bi kupila iz principa :D

  • Menil(a) je Uroš dne 22.3.2008

    @ninaa: s principom se strinjam, a dvomim, da je tukaj bil v igri princip.

Povej mi svoje mnenje

Please copy the string 3Y3d3C to the field below: