Workflow črnobele (B&W) fotografije

Med objavo poročnih fotografij se je oglasil Andrej, ki ga je zanimal potek, kako barvno fotografijo pretvorim v specifično črnobelo fotografijo, ki je vsaj meni zadnje čase zelo pri srcu. Časi, ko smo uporabili zgolj desaturacijo fotografije, so že davno mimo. Že v analogni tehniki so pri razvijanju izvajali prave čarovnije. Zato tudi v digitalni tehniki obstaja precej načinov, kako fotografijo primerno obdelati v črnobeli tehniki. Vse fotografije zadnjih dveh let obdelujem s pomočjo programa Aperture, za pomoč pri črnobeli fotografiji pa si pomagam z odličnim vtičnikom Nik Silver Efex Pro, ki ga je moč dobiti tudi za Photoshop ali Lightroom.


Original

Zgornja fotografija je direktno iz aparata brez popravkov. Največji motilni element fotografije sta levi zgornji in desni spodnji kot, zato je bilo najprej potrebno popraviti ti dve napaki. Izkoristil sem rahel crop in močno vinjetenje na levem zgornjem delu. Dodatno sem fotografijo otoplil, poudaril srednje tone in črnino zamaknil proti zelenkasto modri. Rezultat je naslednja še vedno barvna fotografija.

Kljub popravkom pogled gledalca še vedno malce skače sem in tja. Zato sem glede na kader in tudi bistvo fotografije izbral črnobelo pot. Uvoz fotografije v Nik Silver Efex Pro nam prikaže, kot je pričakovati, precej dolgočasno fotografijo, kar pa z naslednjimi koraki hitro spremenimo.

Prva stvar je uporaba barvnega filtra, ki je ponavadi pri analogni tehniki s črnobelim filmom navit že na samem aparatu. Za primerno osvetljene kožne tone se uporablja rdeč ali rumen filter, nikakor pa ne moder oz. zelen. Slednja dva naredita precej zombie efekt, še posebej moder. Jaz sem se odločil za rumeni filter, ki ravno prav ojača svetlost kožnih tonov, moč pa sem pustil zgolj na 50%. Rezultat je viden na spodnji fotografiji.

Nato sledi globalna prlagoditev svetlobe in poudarek svetlih-srednjih tonov s pomočjo značilne krivulje v obliki črke S. Tukaj bi sicer lahko dlakocepil in se ukvarjal z vsako barvno komponento posebej in morda izluščil še kakšen detajl več, a za končni rezultat ta način povsem zadostuje. Skratka, zgornji desni del krivulje je rahlo “napihnjen”. S tem sem dosegel, da nevesta sedaj bistveno bolj izstopa in tako oko ostaja osredotočeno na njo.

Ker pa mi klasična sivinska obarvanost ni preveč všeč, ponavadi izberem rahlo toniranje. S pomočjo dutone tehnike, kjer izbiramo barvo srebrne in barvo papirja, sem srebro rahlo orumenel, papir pa le za odtenek pordečil. Tako dobim za nianso rjavega tena, ki pa ni tisti klasičen starinski, najbolj poznan pod imenom “Sepia”. Za konec sem kljub predhodnem vinjetenju le tega še ojačal, le da je središče postavljeno bolj levo od nevestinega obraza. In prav ta zadnja korekcija je dejansko edina, ki jo kasneje prilagajam glede na vsebino fotografije.

Pri izvozu fotografije v jpeg dodam še malce ostrine, če pa gre za t.i. downsize, pa uporabim klasično USM tehniko z velikostjo pike 0.3 in jakostjo okoli 100%. Slednje izvajam s pomočjo Photoshop-ove akcije. Kot vidimo, kakšne posebne čarovnije tukaj ni, gre bolj za preizkušanje, kaj ti v določenem trenutku najbolj sede in kaj dejansko iz fotografije želiš izluščiti. Upam, da so koraki razumljivi, če pa kljub temu ostaja še kaj nejasnega, bom vesel vsakršnega komentarja. Prav tako pa bi želel slišati še kakšen vaš workflow pri črnobeli fotografiji, saj verjamem, da obstaja nešteto načinov kako barvno fotografijo spremeniti v črnobelo.


Zapisano med: Fotografija. Če želiš lahko spremljaš odzive na zgoraj napisano ali pa narediš povezavo iz svoje strani.

Mnenja, rad jih prebiram :) »

  • Menil(a) je malea dne 11.11.2010

    Uuuuuuuuuu, js mam tut tale plugin v PS-u in je super!
    Aja, pa všeč mi je fotka!

    Lp Tina

  • Menil(a) je Andrej dne 11.11.2010

    aha!!! sedaj mi je pa jasno. Js delam v PS-u in po navadi brez plugin-ov… prejšnji fotič, ki mi je barve malo čudno delal me je prisilil da sm padel čist not v ČB fotkanje, kjer je bil na koncu workflow čisto simpl:
    - na osnovi motiva in želje kaj hočem doseč sem preprosto s chanel mixerjem izbral katere tone želim povdarit, naredil potrebno število dupliciranih layerjev (ponavadi 2) potem pa nastavljal level in curve (na posameznih layerjih) in brisal določene dele na določenih layerjih, če je bla potreba… na koncu združu layerje in jih toniral – svetle tone zelo rahlo rumeno, temne tone pa magenta (čeprav sem potem to opustil, ko sem začel fotke dajat printat – cenejši ČB tisk kot barvni)

    še enkrat hvala in lp,
    A

  • Menil(a) je Uroš dne 12.11.2010

    @Tina: jaz si skoraj ne predstavljam več, da bi te stvari počel “na roke”, enostavno mi je top plugin za čb.

    @Andrej: zanimiva tehnika, jaz sem sicer imel bolj poenostavljeno, kar je verjetno botrovalo k ne preveč zanimivem rezultatu. Se pa tudi jaz prav zaradi neprijetnih barv odločim za čb.

    Bi pa verjetno s tvojim sistemom prav tako prišel to tega rezultata, le toniranje bi korigiral. Nisem pa vedel, da je tisk čb cenejši od toniranega. To verjetno misliš na domačem printerju?

  • Menil(a) je Andrej dne 14.11.2010

    enmu nosim v studiu zadeve printat in ne razvijat… pol ma pa model en kup mašin s katerimi mi lahko printa (od digitalnega tiska, “laserjev”, inkjet-ov, ploterjev,…)… odvisno od števila fotk in njihovih velikosti pol različne metode uporabi… je pa res, da ne vem kake so uradne cene, ker se mi poznamo, pa mi samo material (pa še tega pod ceno) zaračuna :) )

  • Menil(a) je Ales dne 16.4.2011

    Bravo. Fascinantno. Že pri originalu in popravku pri prvih dveh slikah je razlika več kot očitna. Sam sem na tem področju bolj amater, bi pa zelo rad popravil določene družinske slike in bom vsekakor uporabil vaš pristop. Vsekakor ste me pa zagreli za iskanje programa. Lep pozdrav, Aleš.

Povej mi svoje mnenje

Please copy the string 3kGMAC to the field below: